Son Yıllarda Artan Jinekolojik Hastalıklar Hangileri?

Son yıllarda kadınların jinekolojik yönden rahatsızlıkları bir hayli artmıştır. Bunun nedeni olarak hormonal ve çevresel faktörlerden kaynaklandığını söyleyebiliriz. Kadınların günlük hayatlarında yaşadıkları kasık, pelvik ve karın ağrılarını önemsememeleri ileride daha büyük hastalıklara sebep olabilir.

Bunun yanı sıra kadınların geçirdiği enfeksiyondan kaynaklıda jinekolojik hastalıklar meydana gelir. Ayrıca kadınlar yaşadıkları ağrıları ve bazı belirtileri görmezden gelip bir uzman hekime başvurmadan bilinçsizce ilaç kullanmaları da bir çok jinekolojik hastalığı beraberinde getirir. Başlıca jinekolojik rahatsızlıklar arasında kısırlık, enfeksiyon, kanser sayılabilir.

Jinekolojik Hastalıklar

Son yıllarda gelişen çevre şartları ve hormonal düzensizlikler kadınlarda bazı jinekolojik rahatsızlıklara neden olur. Fakat kadınların yaşadıkları belirtiler ihmal edilmemeli ve uzman bir hekime başvurmaları gerekir. Çünkü herhangi bir belirti jinekolojik bir rahatsızlığın habercisi olabilir. Peki, nedir bu jinekolojik hastalıklar:

• Kısırlık
  • Rahim Kanseri
  • Cinsel yönden fonksiyon bozukluğu (Vajinismus)
  • Vajinal akıntılar
  • Adet düzensizliği

Bu gibi hastalıklar kadınların normal yaşantısı ciddi anlamda etkilemektedir. Ancak unutulmamalıdır ki her hastalığın bir tedavisi vardır. Bunun için Op. Dr. Faruk Dinçşahin jinekoloji uzmanından bursa kısırlık ve bursa genital estetik hakkında bilgi ve yardım alabilirsiniz.

1. Kısırlık

Kısırlık kadınlarda özellikle son yıllarda en çok görülen hastalıklardan biridir. Ancak kısırlığın teşhisi hemen anlaşılmasa da tedavi seçenekleri oldukça fazladır. Tedavi olunmadan da çiftler çocuk sahibi olabilir. Kısırlığın ana belirtisi kadının gebe kalamamasıdır. Eğer ki adet döngünün 21 günden az aralıklarla 35 günden daha fazla aralıklar ile oluyorsa kısır olma olasılığınız vardır. Ancak bu konuda en iyi tanıyı uzman hekim koyabilir. Bunun için bursa kısırlık tedavisi için Op. Dr. Faruk Dinçşahin jinekoloji uzmanından yardım alabilirsiniz.

2. Cinsel Yönden Fonksiyon Bozukluğu (Vajinismus)

Vajinismus yani cinsel ilişkiye girememe olarak bilinen ve ülkemizde 10 kadından 1’i bu hastalığa yakalanmaktadır. Cinsel ilişkiye giremeyen kadın zamanla cinsel isteksizlikte yaşamaya başlar. Vajinismus uzman bir yardım ile çözülebilen bir rahatsızlıktır. Ancak kadınların çoğu uzman bir yardım almayı geciktiriyor. Tedavi imkanı olan bir hastalıktır ve mutlaka uzman bir görüş almanız gerekir.

3. Rahim Kanseri

Rahim kanseri kadınların geçirdiği kanser türleri arasında en sık görülen kanserlerden biridir. Ciddi bir hastalıktır. Ancak erken dönemde teşhis edildiğinde tedavi de olumlu yanıt almakta o kadar yüksektir. Belirtileri arasında kilo kaybı, pelvik ağrı, adet kanamasının uzaması, kanlı akıntı gibi belirtiler rahim kanseri teşhisinde gerekli olan bulgular arasında yer alır. Önemli olan erken dönemde teşhis edilmesidir. Bu gibi belirtiler yaşıyorsanız uzman bir hekimden yardım almanız gerekir.

4. Vajinal Akıntı

Kadınları belki de son dönemlerde doktorlara en sık başvurduğu jinekolojik hastalıklar arasında vajinal akıntı gelir. Kadınlarda yaklaşık 4 ila 5 gün süren kokusuz, şeffaf ve akışkan bir akıntı olması son derce normaldir. Ancak sarı, kahverengi, yeşil, kötü kokulu, yapışkan, kaşıntılı vajinal akıntılar kadınlarda vajinal bir enfeksiyon yaşadığını gösterir. Vajinal akıntı yaşıyorsanız yardım almanız gerekebilir.